woensdag 14 september 2022

Van Santiago de Compostela naar Negreira

Deze ochtend toen ik rond 6 uur wakker werd was het weer (of nog?) flink aan het regenen. Niet echt weer om meteen uit je bed te springen om te vertrekken, dus... Toen ik uiteindelijk om 10 voor 8 vertrok, was het gelukkig over. Eerst terug van het logeeradres naar de kathedraal om dan in de juiste richting te vertrekken. En algauw vond ik de markeringstekens richting Finisterre en Muxía.



Ik heb dit traject ook al gedaan in 2019, maar toen was het wel beter weer. Tot kwart voor 12 bleef het enkel bij regendreiging, maar daarna viel het er wel een uur lang uit...

Ik moet zeggen dat ik me van dit traject van 2019 niet zo veel meer kon herinneren. Ik was dus ook vergeten dat het een flink stuk klimmen was 😞.

Enfin, nog even omkijken naar de kathedraal van Santiago en hop met de geit (of met de schildpad als het opwaarts ging).






 Wat wil een bijzonder mooi dorpje was, is Ponte de Maceira.




En, gelukkig zonder regen, nog 5 km verder kwam ik aan in aan in Negreira waar ik gekozen heb voor dezelfde albergue San Jose van in 2019. Jammer moet ik het dit jaar, in tegenstelling tot 2019, stellen zonder het sympathieke Nederlandse koppel Leendert en Deliana die op dit traject leerde kennen en van wie ik heel wat klimsteun had en leuk kon babbelen.

Vandaag maar op tijd in bed, want ik ben tamelijk moe, en morgen zou het na de middag regenen vanaf ca. 13 uur, dus op tijd vertrekken is dan wel zo slim!

1 opmerking: