maandag 12 september 2022

Camino Inglés van Hospital de Bruma naar Sigüeiro

Deze morgen had ik een beetje een valse start. Ik vertrok om 7.05 uur, maar besefte 100 m verder dat ik precies mijn credencial (stempelboekje zeg maar) en mijn wandelboekje niet op zak had zoals de vorige dagen. De rugzak helemaal doorzocht maar noppes. Terugkeren dus maar, en ja hoor, het lag nog op de gang en blijkbaar had ik ook nog eens het zakje met mijn pyjama vergeten. Mijn tweede en goede start was dus omstreeks 7.25 uur.






De eerste stop onderweg sloeg ik over, maar op de tweede nam ik wel de tijd om een thee te drinken. Ik geraakte er aan de praat met een Noorse en een Nederlandse dame, die in het hotel er recht tegenover hadden verbleven. Beiden gingen samen een taxi nemen naar de apotheek in een dorp 5 km verderop. De ene voor blaren en gezwollen voeten en de andere voor jeukende warmteuitslag. De Nederlandse had ook wel een bijzonder verhaal: haar moeder had op haar doodsbed gevraagd dat zij en haar twee zussen samen op caminotocht zouden gaan. Een van de zussen was al eerder op camino geweest, maar de andere twee niet. En ik kreeg niet de indruk dat ze haar moeder op dat moment er echt dankbaar voor was...

Na deze hartelijke babbel klaar om weer verder op pad te gaan! Vandaag was het inderdaad vooral afdalen en de regen viel reuze mee: enkel paar keer wat miezer en paraplu maar drie keer even opgestoken. Onderweg ook nog een pet gevonden en meegenomen en die ik veel km later heb kunnen herenigen met haar Spaanse eigenares, die me zeer dankbaar was.







De laatste kilometers waren lang en saai: langs een snelweg en daarna langs industrieterrein. En Sigüeirdo vind ik ook niet meteen een mooie stad, maar ja, het kan niet allemaal super zijn, zeker?

En ondanks het feit dat ik voor 14 uur binnen was in de vooraf geboekte albergue, moest ik me tevreden stellen met het bovenste bed van een stapelbed. En dat was nogal tegen mijn zin. Ik hoop dat ik er deze nacht niet uitval, want er is maar langs één kant een beveiliging.

Deze avond begon het trouwens ook harder te regenen, dus hoop maar dat dat morgen overdag ook niet het geval is. Enfin, het is wel maar 16,5 km, maar dan nog.

Op naar morgen en mijn eerste eindbestemming van dit wandelavontuur: Santiago de Compostela!

1 opmerking:

  1. Haha, Inge, blijkbaar in het spoor van de heilige St.-Antonius vandaag. Op naar St.-Jacob!

    BeantwoordenVerwijderen