zondag 19 mei 2019

Van Mos naar Arcade

Terwijl het deze morgen, zoals altijd in de albergues, ochtendspits was tussen 6 en 7 uur, heb ik het rustig aan gedaan en vertrok als allerlaatste omstreeks 9.15 uur. Vandaag had ik ook geen grote afstand op het programma. Eerst was het nog wat verder stijgen.




Verder kwam ik plots op een adembenemd mooi vergezicht uit. Waauw! Tijd om terug af te dalen...





Op het einde van deze afdaling kwam ik in de grotere stad Redondela terecht. Hier komen ook de mensen die de kustroute van de Camino Portugues deden erbij, en sowieso zijn er sinds Porto nieuwe mensen bijgekomen want veel mensen doen enkel de laatste 100 km en vertrekken dan van Tui ofzo. Redondela leek me constructiegewijs soms ingewikkeld met bruggen boven en tussen huizen.




Ergens ben ik altijd blij als ik zo grote stad weer achter me kan laten want het is er me gewoon te druk. Liever wandelen in de natuur! Opnieuw wat stijgen nu. Vlakbij een grote baan nam ik in een café een drankje tijdens een rustpauze. Toen me ik omdraaide, verraste het vergezicht me! Ik had helemaal niet door dat we zo dicht bij de zee beland waren!



En zo naderde ik 4,5 uur later en 18 km verder mijn eindpunt van de dag: Arcade. 






Deze avond kleine albergue met maar vier personen per kamer. Ik deel de kamer met twee Chinese dames en een Poolse jongedame. Die nationaliteiten was ik nog niet eerder (bewust) tegengekomen... En de albergue heeft ook een prachtig met zonneterras met zicht op de mooie rivier. Prachtig om van alweer een mooie wandeldag na te genieten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten