maandag 20 mei 2019

Van Arcade naar Barro

Ik heb de voorbije nacht heerlijk geslapen na nog genoten te hebben van een lekkere maaltijd samen met de Poolse Ana. Om 8 uur deze ochtend heerlijk uitgerust en klaar voor de volgende stapdag. De eerste kilometers was het op een mooie manier de stedelijke omgeving uitgaan.





Dat 'huisje' op de foto hierboven heb ik intussen zowel in Portugal als Spanje al vaak zien staan in vele tuinen. Ik vraag me af welk gebruik of traditie hierachter zit?

Vanaf dit punt heb ik een groot deel van de dag in de mooie natuur kunnen wandelen. Prachtige stukken! 





En zo kwam Ik Pontevedra terecht, opnieuw een grotere stad met veel restanten van de Romeinen, zoals veel steden in Gallicië blijkbaar. Ik vond deze stad eigenlijk wel gezellig aanvoelen.






Na de stad volgde nog een uitloper waarna ik bij een splitsing kwam. De Engelsman met wie ik paar km samenwandelde ging naar links waarbij hij koos voor de 'variantie spiritual' terwijl ik op de centrale route bleef.



De foto hierboven was een soort van begraafplaats ofzo maar er was geen enkel graf zoals we dat in België hebben. Mooi maar raar als je anders gewoon bent... En dan weerom prachtige stukjes natuur! 




En zo kwam ik na ca. 26 km en dik 6 uur wandelen aan bij de albergue. En wat hier echt wel bijzonder was dat ze een gezamenlijke maaltijd verzorgden voor alle 28 gasten!



Lekker én gezellig. Alweer een geslaagde dag achter de rug! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten