vrijdag 17 mei 2019

Van São Bento da Porta Aberta naar Tui

Vandaag een licht wandelprogramma: slechts 17,5 km. Voor de volgende plaats met betaalbare slaapplaatsen zou ik minstens 18 km erbij moeten doen, en dat is me wat te veel van het goede...

Ik begon dus maar pas om 9 uur te wandelen en deed het ook rustig aan. In het begin was er regendreiging, maar ik kon gelukkig de ergste bui uitzitten in een cafeetje onderweg en vertrok pas een klein uur later nadat de regen helemaal verdwenen was.









Na verschillende dorpjes onderweg was het nog eens tijd voor een grotere stad: Vakença. Veel te druk naar mijn zin, maar gelukkig maakte de wandeling niet al te veel omwegen en ging tussen twee forten door recht naar de brug over de rivier Rio Miño.




Deze rivier vormt hier de grens tussen Portugal en Spanje, wat meteen duidelijk wordt zodra je van de brug komt.


De weg leidde langs enkele mooie straatjes en steegjes tot aan de mooie kathedraal van Tui en op een boogscheut daarvan was ook het hostel dat ik de avond voordien al had geboekt. Hopelijk is er hier deze avond nog wat te beleven van de feestdag in Gallicië en kan ik er een lekkere peregrino-maaltijd vinden want de winkels zijn gesloten omwille van de feestdag. En best een uurtje vroeger naar bed of zo want Spanje staat een uur voor op Portugal dus mijn dag telt vandaag maar 23 uur.





1 opmerking:

  1. We waren enkele dagen in de streek rond Groningen, om vrienden te bezoeken in Ter Apel en logeerden in een Pipo-wagen. Vandaag je verhalen gelezen en de mooie foto's gezien, knappe prestaties en die 33km; hoedje af. Verzorg je voeten nog goed en we wensen je ook goede nachtrust toe; erg belangrijk om je "batterij" te kunnen opladen voor de volgende tocht ;) Groetjes vanwege Chris en Marleen

    BeantwoordenVerwijderen