donderdag 16 mei 2019

Van Ponte de Lima naar São Bento da Porta Aberta

Deze ochtend eerst ontbeten en dan om 8 uur de moed bijeengeraapt om aan de wandeldag te beginnen want echt geweldig waren de voetjes nog niet en er zat vandaag ook een klim van bijna 400 m in. Maar de hittegolf is verdwenen en het is bewolkt wat meteen veel beter wandelweer is!

Al vrij snel liet ik de mooie stad met zijn Romeinse brug over de rivier Lima achter me en stelde ik vast dat de voetjes toch wel redelijk gingen en gelukkig maar!



En zo kwam ik weer in mooie stukjes natuur terecht met minder dorpjes dan de de vorige wandeldag.


Onderweg kwam ik ook een oude Portugese schaapherder tegen die me vroeg vanwaar ik was en toen ik 'Belgica' antwoordde gaf hij me een zoen, maar de rest van zijn Portugees gebrabbel verstond ik niet.


Ik klom stilaan en rustig langs mooie uitzichten en landschappen.







Gelukkig geen regen tot dan want dan zou het klimmen wel wat moeilijker en glibbiger geweest zijn! Omdat ik had gezien dat er vanaf 14 uur kans op regen was, wilde ik trouwens onderweg niet te lang rusten. Zo kwam het dat ik dus al om 13.15 uur aankwam bij de albergue Ninhos waar ik voor de zekerheid op voorhand een plaatsje had geboekt. 





Omdat er twee keer een koppel mensen kwamen vragen of er nog plaats was en er maar één bed meer vrij was, en omdat het nog steeds niet had geregend en ik nog niet echt stapmoe was, besliste ik na een uurtje om toch nog een kleine 5 km voort te wandelen tot de volgende slaapgelegenheid. Ik kon nóg verder maar besloot het lot niet te tarten en het risico te lopen om in de regen terecht te komen en stopte de teller van vandaag op ca. 26 km. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten