woensdag 7 september 2022

Op weg naar de startplaats

Vandaag was het erg vroeg dag want om 4.45 uur ging de wekker al af. Gelukkig kon Yves me naar de luchthaven brengen! De eerste vlucht ging naar Madrid. Daar hebben we wel nog wat ichtendslaap ingehaald. Op de tussenstop in Madrid moesten we een kleine twee uur wachten op de volgende vlucht.


Vanaf Madrid was het dan nog een dik uur vliegen naar A Coruña. Van dat kleine luchthaventje met de luchthavenbus naar het centrum van deze kuststad en van daar nog drie kwartier bussen naar Ferrol. Onderweg de eerste bui gehad, maar gelukkig bleef ik dus droog op de bus.

Zodra ik aankwam, ging ik op zoek naar het op de bus nog geboekte ´hostal Cairo´, wat eigenlijk gewoon een kleine kamer was zonder raam, maar wel heel netjes. Trouwens, een goed bed en douche, meer heb je toch eigenlijk niet nodig? Ik kreeg van de eigenaar de sleutels en een eerste stempel in mijn credencial.



Als je in Santiago de Compostela de ´compostela´, een soort diploma, wil krijgen, moet je aan twee voorwaarden voldoen. Ten eerste moet je minstens 100 km gewandeld hebben op de pelgrimsroute, en ten tweede moet je minstens twee stempels per dag in je credencial gekregen hebben. Die stempels kan je bv. krijgen op je logies, sommige cafés en restaurants, kerken en kathedralen, toeristische kantoren, ...

Na wat rust op de kamer (ik was wel al vroeg uit de veren, he?) ging ik een beetje op verkenning in Ferrol.













Daarna een hapje eten, bellen met het thuisfront en na een goede douche nu nog even lezen en dan bedwaarts. Vanaf morgen is het immers elke dag wandelen en genieten van het onderweg zijn. Slaapwel!


3 opmerkingen:

  1. Succes Inge! (2 keer 😉)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent goed gestart, dus zullen de volgende dagen ook voldoende energie geven. Geniet er ook met volle teugen van.

    BeantwoordenVerwijderen